Uheldig emosjonell belastning på jobb

Et fire-timers kurs der hovedvekten legges på en konkret og praktisk tilnærming til håndtering, både kollektivt innenfor virksomheten og individuelt rettet.

Uheldig emosjonell belastning på jobb

Litt om innholdet

Målsetting
Tilby ansatte, ledere, verneombud og tillitsvalgte opplæring i et verktøy for håndtering av uheldige og påregnelige emosjonelle krav og belastninger som kan forekomme ved kontakt med andre enn virksomhetens egne ansatte. Dette kan omfatte problemer og utfordringer som oppstår i møte med kunder, leverandører, politikere, pasienter, brukere, «mannen i gata», nærstående eller lignende.

Rammer:
Et fire-timers kurs der hovedvekten legges på en konkret og praktisk tilnærming til håndtering, både kollektivt innenfor virksomheten og individuelt rettet. Roller, myndighet og ansvar vil bli vektlagt, sammen med korrekt saksbehandling og krav til systematisk arbeid.
Kurset vil bestå av forelesninger, samtaler og praktiske øvelser.

Dokumentreferanser:

  • Arbeidsmiljøloven, særlig §§ 1 og 4
  • Forskrift om systematisk HMS-arbeid
  • Forskrift om organisering, ledelse og medvirkning

Innhold:

  • Litt om styrende dokumenter
  • Hva oppleves som truende, irriterende eller utmattende i vår jobb?
  • Grensesetting og profesjonell yrkesutøvelse
  • Hvordan håndtere situasjoner «der og da» – kommunikasjon og konkrete tiltak
  • Hva gjør vi når det begynner å gå på helsa løs?
  • Myndighet og ansvar
  • Saksbehandlingslinja

Målgruppe:
Kurset er beregnet for avdelinger, virksomheter og seksjoner som i sin kartlegging har avdekket risiko for forhøyede emosjonelle krav eller uheldig emosjonell belastning i arbeidssituasjonen.


Prisinformasjon:

På forespørsel

Har du spørsmål?

Oida!

En feil skjedde og e-post ble ikke sendt. Prøv på nytt, eller send e-post til [email protected]

Takk!

E-posten har nå blitt sendt til oss og vi vil svare så raskt vi kan.