Arbeidsmiljøkonferansen 2021
Fremtidens arbeidsmiljø - hvor går vi?
Konferansen ble gjennomført 19. oktober. 2021
Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Få oversikt
Litt om konferansen
Norsk arbeidsliv er i stor endring. Hvor står vi i dag og hva må vi forberede oss på i fremtidens arbeidsliv? Målgruppen er alle som jobber med arbeidsmiljø: ledere og mellomledere i offentlig virksomhet, tillitsvalgte, verneombud, personalansvarlige, og andre interesserte innen helseforetak, kommuner og utdanning, samt NAV
Innholdet
Program for konferansen
Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.
Velkommen til Arbeidsmiljøkonferansen
Ingrid sparker igang årets begivenhet for deg som har ansvar for, eller er spesielt opptatt av arbeidsmiljø.
Dagen i dag
Ingrid setter agenda for dagen.
Hvorfor jobbe med godt arbeidsmiljø?
Det er få som kan mer om arbeidsmiljø enn Statens arbeidsmiljøinstitutt. Hør hans engasjerende foredrag om hvorfor vi skal jobbe med et godt arbeidsmiljø.
Emosjonelt arbeid og sykefravær
Ansatte som har bruker/klient-, og elevkontakt, må ofte bruke egne følelser for å skape en stemning som gir fornøyde brukere og klienter. Denne type arbeid stiller krav om smil, høflighet, engasjement og empati, uavhengig av den ansattes dagsform og humør. Hvordan påvirker dette arbeidsmiljøet og hvilke positive og negative effekter har det på den ansatte?
Det moderne arbeidsliv og arbeidsmiljø
Norsk arbeidsliv er i stor endring. Hvor står vi i dag og hva må vi forberede oss på i fremtidens arbeidsliv?
Fra skippertak til systematisk HMS arbeid
HMS og internkontroll blir alt for ofte en papirøvelse en gang i året. Elin Korsveien gir ikke bare tips og råd om hvordan du kommer i gang med et planmessig og kontinuerlig HMS-arbeid, men forklarer også hvordan du henter ut konkrete menneskelige og økonomiske gevinster ut av HMS-arbeidet.
Hvordan organisasjonsendringer påvirker arbeidsmiljø og psykisk helse?
Endringer i arbeidslivet skjer svært raskt. Hvordan påvirker dette menneskene på jobben din, og deres den psykiske helse?
Hjemmekontor er kommet for å bli – hvordan påvirker det arbeidsmiljøet?
Hjemmekontor og arbeidsmiljø er blitt en del av hverdagen for veldig mange. Men hjemmekontor og arbeidsmiljø byr både på noen positive faktorer og noen negative. For å aktivt ta grep om den nye arbeidshverdagen er det viktig å vite hvordan det påvirker arbeidsmiljøet.
Sofadialog: Fra ontime til online
Bare for noen år siden var det nødvendig å komme på jobb til et spesielt tidspunkt. Slik er det ikke lenger. Mobile løsninger har flyttet jobben fra ontime til online. Dette gjør oss tilgjengelige for arbeid hele tiden, hvordan påvirker dette arbeidsmiljøet?
Lunsj
Lunsj
Lunsj
Et arbeidstilsyn som viser vei
Ett av virkemidlene i den nåværende IA-avtalen er Arbeidsmiljøsatsningen. En nasjonal satsning hvor Arbeidstilsynet, STAMI, NAV og Petroleumstilsynet sammen skal bidra til å styrke innsatsen på forebyggende arbeidsmiljøarbeid på de områder som i størst grad bidrar til sykefravær og frafall.
Arbeidsmiljøsatsningen skal bidra til bransjerettet kunnskap, kompetanse og verktøy for virksomhetene gjennom en egen nettbasert portal, Arbeidsmiljøportalen. Hør hvordan Arbeidstilsynet skal vise vei i det forebyggende arbeidsmiljøarbeidet.
IA-avtalens bransjeprogram - Fremtidens løsninger nå?
IA-avtalens bransjeprogram er fremtidens måte å jobbe med arbeidsmiljø og reduksjon av sykefravær. De ulike bransjeprogrammene er unike, men har viktig overføringsverdi for å jobbe med et forebyggende arbeidsmiljø – uavhengig av virksomhet. Her viser IA-bransjeprogram oss eksempler på fremtidens tiltak for et godt arbeidsmiljø.
Hva gjør de som lykkes med et godt arbeidsmiljø?
Spørsmålet som alle lurer på: hva gjør de som lykkes? Denne engasjerende foredragsholderen har mange års erfaring med å sørge for at virksomheter lykkes i å skape et godt arbeidsmiljø. I dette innlegget deler Elin ingrediensene din virksomhet trenger for å lykkes.
Tenk konflikt – få arbeidsro!
Konflikter kan ødelegge et godt arbeidsmiljø. Kjell forklarer i dette innlegget hvordan konflikter løses og forebygges. Å løse konflikter handler om å gjøre noe vanskelig enkelt. For å få dette til er det viktig å ha nyttige verktøy som kan brukes i det daglige arbeidet. Teknikkene du kan bruke – og ikke minst holdningene som ligger bak - får du vite mer om når vi går nærmere inn på konflikthåndtering.
Oppsummering og vel hjem
Vi oppsummerer to dager med faglig påfyll. Takk for denne gang og velkommen igjen.
Priser for konferansen
Fysisk deltakelse:
-
Kun dag 1
Bare dag 1, med lunsj.
Deltakeravgift: 2520,- Dagpakke: 750,- (inkl. mva)3270,- -
Kun dag 2
Bare dag 2, med lunsj.
Deltakeravgift: 2520,- Dagpakke: 750,- (inkl. mva)3270,- -
Uten overnatting
Begge dager, med lunsj
Deltakeravgift: 4200,- Dagpakker: 1500,- (inkl. mva)5700,- -
Helpensjon
Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4200,- Helpensjon og dagpakker: 3100,- (inkl. mva)7300,- -
Med tilknytningsdøgn
Begge dager, med to overnattinger, lunsjer, frokoster og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4200,- Helpensjonspakke og dagpakker: 3100,- Tilknytningsøgn: 1200,- (inkl. mva)8500,-
Digital deltakelse:
-
Digitalt
Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)2250,- -
Digital gruppe 5
Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)10125,- -
Digital gruppe 10
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)18000,- -
Digital gruppe 15
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)27000,- -
Digital gruppe 20
Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)33750,- -
Digital gruppe 30
Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)47250,- -
Digital gruppe 40
Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)54000,- -
Digital gruppe 50
Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)56250,-
Hvem, hva, hvor
Ytterligere informasjon om konferansen
Sted
Thon Hotel Oslo Airport
Balder Allè 2 , Gardermoen

Thon Hotel Oslo Airport er et moderne konferanse- og forretningshotell med 435 rom, og ligger sentralt til, kun 10 minutter unna Oslo Lufthavn på Gardermoen.Stort treningsrom med godt utvalg av apparater og treningsutstyr. Gode muligheter for parkering, for priser, se hotellets nettside.
Ankomst:
Ta Shuttlebus S22 fra flyplassen.
Ofte stilte spørsmål og svar
Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.
-
De aller fleste av våre konferanser blir filmet og sendt live på våre sider. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.
-
Ja. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.
-
En singel digital deltakelse kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.
Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se konferansen på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før arrangementet. -
Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø. Se programmet for å finne tidspunkt for når første innlegg starter.
-
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.
Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50
De kan hjelpe deg med følgende:
Endre bestilling i forhold til overnatting
Registrere opplysninger om allergi eller andre ønsker i forhold til hotellet
Hjelpe deg med spørsmål om faktura
-
Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser.
Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss. -
Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.
-
Ja, de fleste konferansene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Ta kontakt med oss.
-
Benytt deg av kontaktskjemaet på denne siden så vet vi hvilken konferansen det er snakk om når du sender oss en henvendelse.
-
Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.
Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.
Har du spørsmål?
Oida!
Takk!