Få oversikt
Litt om konferansen
2025 konferansen åpner nå for påmeldinger, selv om programmet ennå ikke er helt klart. Til og med 2. desember tilbyr vi tidligpris. Det lønner seg dermed å melde seg på nå. Programmet tar i stor grad hensyn til innsamlede tilbakemeldinger fra både årets, samt tidligere års konferanser.
NB! I 2024 arrangerte vi en såkalt Forsknings-og utviklingsdag i tilknytning til konferansen. Det vil vi gjøre også i 2025, nærmere bestemt onsdag 5. mars. Vær oppmerksom på at det vil måtte beregnes ekstra utgifter til mat, deltakelse og eventuell ekstra overnatting for de som ønsker å være med også på denne dagen. Alle priser finnes i påmeldingsskjema. F&U-dag velges som tilvalg ved påmeldingen.
CALL FOR ABSTRACTS: Deltar du i et prosjekt som du mener kan være av verdi for det nasjonale fagfeltet? Vi ønsker at du/dere sender inn abstract på engelsk, med tanke på en kort presentasjon for våre nordiske kolleger på F&U-dagen 5. mars. Her kan du lese Invitation and call for abstract - deadline December 31, 2024. (Link)
Komiteen som har utarbeidet årets program er:
TANJA PEDERSEN
ELIN MARIE WEDEGE IRGENS
ANJA LEE
INGRID JOHANNE SLETTEN ARNEKLEIV
ELLEN BEATE KIRKEBØ LANDA
KRISTINE GURIBY SOLBREKKE
Innholdet
Program for konferansen
Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.
Morgenstund med musikk
Musikkterapeuter fra Haukeland og Oslo innleder dagen.
Planlegging av Barnepalliasjonskonferansen 2025
Det er en fordel å melde seg til neste års konferanse allerede nå. Frem til og med 2. desember tilbyr vi ekstra rabatt. Du kan fritt melde deg av, inntil 30 dager før selve konferansen. Programmet som nå lanseres er i stor grad påvirket av tilbakemeldinger fra deltakere i 2024, samt innspill fra tidligere år. Vi har dessuten lent oss på en del av de fremste fagfolkene i landet, for å oppnå høyest mulig kvalitet på arrangementet.
Velkommen til konferanse
Vi vet at vet at helseministerens engasjement for helsetjenester og deres betydning for alle pasienter, uansett livssituasjon er stort. Vi har invitert departementet til å åpne konferansen, og har stort håp om at Barnepaalliasjonskonferansen settes på kalenderen til våre øverste myndigheter.
Godt, riktig og viktig om kommunikasjon
Vi har fått ja fra våre profilerte eksperter på kommunikasjon, psykologspesialist Anne Cathrine Holten, og ektemannen Eiel Holten, som er teolog og samlivsekspert, til å snakke om hvordan vi kommuniserer. Med seg i verktøykassen vil kommunikatørene ha triksene vi som profesjonelle fagfolk har behov for. De vil også ha med seg erfaringer fra brukerperspektivet, erfaringer gull verdt for Barnepalliasjonskonferansen.
Hvordan snakke med barn om alvorlig diagnose?
En av nettverkets dyktigste psykologer har takket ja til å snakke om temaet snakke med barn om alvorlige diagnoser.
Kulturperspektivet i kommunikasjon
Vi får et innblikk i temaer som krysskulturell psykologi, minoritetsstress, rasismerelaterte traumer og migrasjon. Vi ser frem til et foredrag som nok vil være en øyeåpner for mange.
Lunsj
Organdonasjon – det medisinske grunnlaget
Ulike forhold gjør at den pediatriske delen av transplantasjonsmedisinen er særlig viktig. Vi får et lite innblikk i problemstillingene.
Organdonasjon i et eksistensielt perspektiv
Sykehusprest Ingebrigt Røen beveger seg ofte i vanskelig landskap med personer som står overfor vanskelige valg. Vi får noen innblikk i dette.
Samtale med pårørende
Vi planlegger et møte mellom Ingebrigt Røen og pårørende, en samtale som vil kunne være til hjelp for oss som helsepersonell i møte med famlier som har det vanskelig.
Hvordan gjør de det i Storbritannia?
Vi har invitert en gjesteforeleser fra Storbritannia.
Hvilken rolle kan barnepalliativt team ha i prosssene rundt organdonasjon?
Communication through music
At the beginning of 2024, Brian Schreck, a board-certified music therapist, teacher, artist, and up-and-coming funeral director held a reflective discussion with his University of Pacific students around the Billy Eilish song “What Was I Made For.’' The question he asked — “Why are you here?” — also became a question for himself. The answer: “I think it’s to help people.”
Den internasjonalt anerkjente musikkterapeuten har takket ja til å holde et foredrag på konferansen. Det vil naturlig nok holdes på engelsk.
Faggruppemøter
Konferansens dag 1 avsluttes med faggruppemøter. Det er utnevnt en faggruppeansvarlig for hver yrkesgruppe. Faggruppemøtene gir en unik mulighet til å diskutere aktuelle temaer, dele erfaringer og styrke samarbeid mellom fagpersoner i våre respektive yrkesgrupper innen barnepalliasjon.
Faggruppemøte for oss som jobber med det åndelig-eksistensielle i PALBU
For sykehusprester, diakoner, filosofer, kulturkonsulenter mm: Her får vi anledning til å bli bedre kjent med hverandre, og snakke om vår rolle i barnepalliasjonsarbeidet. Aktuelt tema kan være: Hvordan opererer vi i feltet nærhet og avstand? Hvordan kan vi samtidig være en del av teamet, i arbeidet rundt barn og familier, og en ressurs for teamet, som veileder, med etikkrefleksjon el. Hva med ivaretagelse av sykehuspresten m.fl. i dette?
Ergoterapeuter, fysioterapeuter og/ eller barnekoordinatorer
Ergoterapeuter, Fysioterapeuter og/ eller barnekoordinatorer er hjertelig velkommen i faggruppemøtet. Her kan vi å dele erfaringer med å jobbe barn, unge og deres familier på de ulike arbeidsstedene vi har. Kanskje vi kan høste noen erfaringer og knytte relasjoner og styrke samarbeid på tvers.
Felles middag
Vi pleier alltid å gjøre litt ekstra ut av middagen under Barnepalliasjonskonferansen. Det skjer også i 2025.
Morgenstund med musikk
Vi innleder også dag to med musikk fra våre musikkterapeuter.
Velkommen til dag 2 BP
Min søster er i et palliativt forløp
Vi får et møte med storesøster Amalie, som er på scenen sammen med sin mor Lene.
PaPaS Scale – bakgrunn, erfaringer, veien videre
PaPaS - en PEVS for barnepalliasjon? Erfaringer fra Norge
Mer informasjon kommer.
PaPaS skala – diskusjon? Brukerperspektivet?
Stands Walk - Utstillernes time
Vi har invitert en rekke ulike bruker- og andre organisasjoner til å benytte anledningen til å opplyse om hva de er opptatt av og hva de kan tilby. Det blir stands og mingling.
Tverrfaglighet som metode?
Tverrfaglighet er viktig for å lykkes når en jobber faglig med mennesker. Spurkeland viser hva som kjennetegner god tverrfaglighet, og hvordan en kan samhandle og lykkes i vårt arbeid.
#Råbra – hvordan lykkes i praksis?
#Råbra er et avvikssystem med positivt fortegn som går ut på å samle inn tilbakemeldinger om godt arbeid og godt medarbeiderskap for så å systematisere og analysere disse for læring og inspirasjon.
Lunsj
PARALLELLSESJONER 12:30 - 14:00
Tverrfaglig sesjon
.
Leketerapi & aktiviteter for ungdom
Lekens betydning for barns- og unges livskvalitet.
Håp og håpløshet
Medisinsk sesjon
Palliasjon til barn med (langtids mekanisk ventilasjon) LTMV
LTMV berører flere nivåer og aktører i helsetjenesten og kan i betydelig grad involvere pårørende og ikke minst pasienten selv. Vi får en nærmere innføring.
Musical therapy with Brian Schreck
Music is a powerful therapeutic intervention to promote physical and psychological health, healing, and well-being. Do not miss this oppurtunity.
DAG 3 - FOU/Nordic Seminar
Welcome to the 2nd Nordic seminar on research and development in pediatric palliative care. The program will be based on incoming abstracts from all professionals working in PPC, and presented on this website by mid-January 2025.
The abstract submission deadline is December 31, 2024.
In addition, there will be a lecture by our guestspeaker from Zwitzerland, Professor Eva Bergsträsser on her ongoing research projects, and Professor Anette Winger from OsloMet will give an update on the development of the Nordic PPC network.
More to come!
There will be a very nice prize for the best poster and the best oral presentation
Priser for konferansen
Fysisk deltakelse:
-
Kun FOU-dag
Ikke deltakelse på selve konferansen. Kun FOU dag.
Deltakeravgift: 1700,- Dagpakke: 800,- (inkl. mva)2500,- -
Kun dag 1
Bare dag 1, med lunsj.
Deltakeravgift: 2880,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)3730,- -
Kun dag 2
Bare dag 2, med lunsj.
Deltakeravgift: 2880,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)3730,- -
Uten overnatting
Begge dager, med lunsj
Deltakeravgift: 4800,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)6500,- -
Helpensjon
Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4800,- Helpensjon og dagpakker: 3800,- (inkl. mva)8600,- -
Med tilknytningsdøgn
Begge dager, med to overnattinger, lunsjer, frokoster og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4800,- Helpensjonspakke og dagpakker: 3800,- Tilknytningsøgn: 1250,- (inkl. mva)9850,-
Digital deltakelse:
-
Digitalt
Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)2700,- -
Digital gruppe 5
Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)12150,- -
Digital gruppe 10
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)21600,- -
Digital gruppe 15
Opp til femten digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)32400,- -
Digital gruppe 20
Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)40500,- -
Digital gruppe 30
Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)56700,- -
Digital gruppe 40
Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)64800,- -
Digital gruppe 50
Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)67500,-
Mulige tilleggsvalg:
-
Jeg vil delta på FOU-dagen uten overnatting fra dagen før
Prisen inkluderer deltakelse og dagpakker
Kan ikke kombineres med: digital deltakelse. (inkl. mva)2500,- -
Jeg vil delta på FOU-dagen med overnatting
Prisen er for deltakelse, dagpakker, og romfrokost
Kan ikke kombineres med: digital deltakelse. (inkl. mva)3900,-
Hvem, hva, hvor
Ytterligere informasjon om konferansen
Sted
Thon Hotel Oslo Airport
Balder Allè 2 , Gardermoen
Thon Hotel Oslo Airport er et moderne konferanse- og forretningshotell med 435 rom, og ligger sentralt til, kun 10 minutter unna Oslo Lufthavn på Gardermoen.Stort treningsrom med godt utvalg av apparater og treningsutstyr. Gode muligheter for parkering, for priser, se hotellets nettside.
Ankomst:
Ta Shuttlebus S22 fra flyplassen.
Ofte stilte spørsmål og svar
Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.
-
De aller fleste av våre konferanser blir filmet og sendt live på våre sider. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.
-
Ja. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.
-
En singel digital deltakelse kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.
Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se konferansen på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før arrangementet. -
Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø. Se programmet for å finne tidspunkt for når første innlegg starter.
-
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.
Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50
De kan hjelpe deg med følgende:
Endre bestilling i forhold til overnatting
Registrere opplysninger om allergi eller andre ønsker i forhold til hotellet
Hjelpe deg med spørsmål om faktura
-
Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser.
Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss. -
Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.
-
Ja, de fleste konferansene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.
-
Benytt deg av kontaktskjemaet på denne siden så vet vi hvilken konferansen det er snakk om når du sender oss en henvendelse.
-
Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.
Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.
Har du spørsmål?
Oida!
Takk!