BHT ­konferansen 2025

Er du klar for å ta pulsen på fremtidens arbeidsliv? BHT-konferansen 2025 byr på en eksplosiv blanding av innsikt, praktiske verktøy og nettverksbygging som vil endre din tilnærming til bedriftshelse og HMS.

BHT konferansen 2025

Få oversikt

Litt om konferansen

Vi samler alle som arbeider med bedriftshelse, arbeidshelse og HMS på vår årlige konferanse. Tilbakemeldingene fra i fjor var strålende, og det gleder oss at dette nå er etablert som en møteplass for alle som er opptatt av helse, miljø og sikkerhet. 

På konferansen skal du få innsikt i blant annet:

  • Unge arbeidstakere under press: Dramatisk nedgang i unges jobbtilfredshet
  • Vedvarende dyrtid tvinger folk til å jobbe mer
  • Fortsatt høy legitimitet for fagforeninger 

Vi har invitert noen av landets aller dyktigste forelesere på sine felt til å gi deg praktiske råd.

Etter konferansen skal du ha fått med deg:

  • Trender og tall fra forskningen
  • STAMI informerer og rådgir
  • Viktig om forebygging
  • Metoo i 2025?
  • Om rus og avhengighet
  • Og mye mer

Målgruppen er bedriftssykepleiere, HMS-rådgivere, bedriftshelsetjenesteansatte, ergo- og fysioterapeuter, ledere, Arbeidstilsynet, etc

Innholdet

Program for konferansen

Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.

-

Åpning av BHT-konferansen 2025

Velkommen på konferanse. 

-

Arbeidslivets puls: trender og tall

Arbeidslivsbarometeret gir unik innsikt i hva som påvirker norske arbeidstagere. Med utgangspunkt i viktige temaer som trivsel, stress, balanse mellom arbeid og fritid, belyser foredraget hvordan arbeidslivet utvikler seg over tid. Vi vil også se på endringer i forhold knyttet til egen helse og hva arbeidstagere tror om sin egen arbeidsdeltagelse i fremtiden. Gjennom analyser og refleksjoner inviterer vi til en dypere forståelse av hvordan arbeidets natur endres, og hva dette betyr for arbeidsgivere og ansatte i møte med fremtidens utfordringer.

-

Siste fra STAMI om arbeidsmiljø og helse

Hvordan påvirker arbeidsmiljøet sykefravær? Skal vi opprettholde dagens velferdssystem, må flere ta del i arbeidslivet. Vi må sørge for at flere inkluderes, at færre blir syke av jobben, og at flere kan stå lenger i arbeid. Kunnskap om arbeidsmiljø og arbeidshelse er avgjørende for å lykkes med et godt og målrettet forebyggingsarbeid.

-

Asbesten dukker opp igjen - hva gjør vi?

Gamle bygg og utskiftningsklare vannledninger, gjør at asbest igjen dukker opp i arbeidsmiljøet i flere bransjer. Er vi gode nok til å håndtere dette i Norge og hva kan vi lære av handlingsplanene til andre Europeiske land? Regionalt verneombud Vidar Larsen vil ta oss igjennom tiltak for håndtering, men også ønsker for bedre vern mot asbest.

-

Lunsj dag 1

Vi møtes til en times lunsj

-

Hvordan redusere ulykker i bygg og anlegg

Arbeidsulykker er noe som stadig skjer i ulike bransjer, og dessverre går heller ikke antall dødsulykker ned. I «gjengangerprosjektet» har SINTEF sett hvordan vi kan oppnå en betydelig reduksjon av ulykker ved å analyse data rundt ulykker. Resultatet av dette prosjektet første til 8 sterke anbefalinger som du vil få presentert her i dette innlegget.

-

Åtte år siden #Metoo, hvor står arbeidslivet nå?

Elin Ørjasæter beskriver hvordan #Metoo endrer synet på hva seksuell trakassering her og hvordan det påvirker arbeidsmiljøet. Samtidig har det vært et nesten overdrevent fokus på ansatt/leder-relasjonen og seksuell trakassering mellom kolleger, og et mindre fokus på trakassering fra kunder, gjester, pasienter og brukere av omsorgstjenester. Hvordan forholder vi oss til dette? Når skal det varsles, når skal det skrives avvik og hva er rett og slett «en del av jobben»?

-

BHT Net-working

Vi samles og danner nettverk- kun for de som møter fysisk. Vi diskuterer blant annet seriøsitet i bransjen, tverrfaglig samarbeid og deler faglige tips til hvordan din BHT jobber med faget ut i bedrifter.

DAG 2

-

AKAN på 1-2- 3 – et bidrag til et trygt og inkluderende arbeidsmiljø

I dette innlegget vil du som jobber i bedriftshelsetjenesten få en god veiledning i hvordan du kan jobbe med AKAN ute i dine egne bedrifter. Med oppdatert kompetanse og enkle verktøy vil du kunne tilby gode tjenester innen rus og avhengighetsarbeid og sikre et trygt og inkluderende arbeidsmiljø for alle ansatte. 

-

Psykologisk trygghet i praksis

Psykologisk trygghet er nøkkelen til en arbeidskultur hvor det er trygt å dele idéer, stille spørsmål og håndtere feil. Men hvordan kartlegger eller gjør man dette i praksis? I dette foredraget får du demonstrert praktiske øvelser og konkrete verktøy som du kan bruke i bedrifter for å skape en sunn HMS kultur.  

-

Arbeidsrelatert kreft prioritert innsats fra Arbeidstilsynet

Arbeidsrelatert kreft er fremdeles noe som forekommer i yrker der personer eksponeres for kreftfremkallende kjemikalier over tid. Arbeidstilsynet forsterker innsatsen mot dette og deler i dette innlegget erfaring og tips til BHT personell. 

-

Lunsj dag 2

Vi møtes til en times lunsj.

-

Praktisk forebygging og håndtering av konflikter i arbeidsmiljøet

Konflikter kan både være utviklende, forstyrrende og ødeleggende i et arbeidsfellesskap. Gjennom en konstruktiv innstilling og aktiv forebygging og håndtering kan konfliktsituasjoner også bedre samarbeid. Intensive konflikter kan derimot også være helseskadelig, og skal undersøkes og håndteres på en ryddig og forsvarlig måte i tråd med gode prinsipper i arbeidsmiljøloven og med god saksbehandling. Hvordan gjøres det i praksis, er temaet for disse to timene! 

-

Avslutning og oppsummering

Konferansier avslutter og oppsummerer. Vel hjem og takk for denne gang

Priser for konferansen

Fysisk deltakelse:

  • Kun dag 1
    Bare dag 1, med lunsj.
    Deltakeravgift: 2760,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    3610,-
  • Kun dag 2
    Bare dag 2, med lunsj.
    Deltakeravgift: 2760,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    3610,-
  • Uten overnatting
    Begge dager, med lunsj
    Deltakeravgift: 4600,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)

    6300,-
  • Helpensjon
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Deltakeravgift: 4800,- Helpensjon og dagpakker: 3700,- (inkl. mva)

    8500,-
  • Med tilknytningsdøgn
    Begge dager, med to overnattinger, lunsjer, frokoster og konferansemiddag.
    Deltakeravgift: 4600,- Helpensjonspakke og dagpakker: 3700,- Tilknytningsøgn: 1200,- (inkl. mva)

    9500,-

Digital deltakelse:

  • Digitalt
    Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)

    2700,-
  • Digital gruppe 5
    Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    12150,-
  • Digital gruppe 10
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    21600,-
  • Digital gruppe 15
    Opp til femten digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    32400,-
  • Digital gruppe 20
    Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    40500,-
  • Digital gruppe 30
    Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    56700,-
  • Digital gruppe 40
    Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    64800,-
  • Digital gruppe 50
    Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    67500,-

Hvem, hva, hvor

Ytterligere informasjon om konferansen

Sted

Thon Hotel Oslo Airport

Balder Allè 2 , Gardermoen

Thon Hotel Oslo Airport

Thon Hotel Oslo Airport er et moderne konferanse- og forretningshotell med 435 rom, og ligger sentralt til, kun 10 minutter unna Oslo Lufthavn på Gardermoen.Stort treningsrom med godt utvalg av apparater og treningsutstyr. Gode muligheter for parkering, for priser, se hotellets nettside.

Ankomst:
Ta Shuttlebus S22 fra flyplassen.

Konferansiér

Kjell Ove Hveding

Konferansier, gründer og samfunnsbygger

Kjell Ove Hveding

Trenger dere en drivende dyktig konferansier? Kjell Ove Hveding er til daglig selvstendig næringsdrivende som HR-partner og lederutvikler. Han er også gründer/medeier i selskapene Sommarøy Sea Family og Sommarøy Arctic Hotel, og er mangeårig lokal samfunnsbygger på Sommarøy ved Tromsø. Kjell Ove Hveding kan også bidra selv med foredrag og er den konferansieren som Fagfokus oftest samarbeider med.  

Standplass

Være utstiller

På våre konferanser kan du nå ut til et bredt publikum innenfor mange fagfelt.

Du kan få en fysisk plass på konferansen eller komme med et digitalt bidrag, eller en kombinasjon. Et digitalt bidrag vil vises til deltakere som deltar live eller ser opptak.

Dette inngår i en standplass

Mulighet til å plassere ut materiell på plassene til deltakerne
Eget bord med plass til rollup, medbrakt skjerm eller annet utstyr.
Tilgang på strøm og Wifi
Tilgang til å følge foredragene
Delta på felles lunsj / middag (ved overnatting)
Sentralt plassert i mingleområdet

Digitalt bidrag kan være

Visning av bilde med tekst
Visning av kort video (maks fem minutter)
Kan kombineres med fysisk standplass.

Priser

  • Overnatting - 2 personer
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- Helpensjonspakke: 4000,- (inkl. mva)

    17300,-
  • Overnatting - 1 person
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- Helpensjonspakke: 2000,- (inkl. mva)

    13600,-
  • Begge dager - 1 person
    Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)

    11600,-
  • Begge dager - 2 personer
    Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- (inkl. mva)

    13300,-
  • Kun dag 2 - 1 person
    Bare dag 2, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    5800,-
  • Kun dag 2 - 2 personer
    Bare dag 2, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)

    6650,-
  • Kun dag 1 - 1 person
    Bare dag 1, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    5800,-
  • Kun dag 1 - 2 personer
    Bare dag 1, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)

    6650,-
  • Digitalt bidrag
    Visning av video / bilder i pausen (inkl. mva)

    6000,-

Påmelding

Betalingsinformasjon

Vi sender faktura elektronisk, enten EHF eller på e-post.

Deltakeropplysninger

Vi trenger informasjon om hvem som skal være på standplass, evt. hvem som er ansvarlig for digitalt bidrag.

Deltaker nummer 2

Tips! Dersom det er uklart hvem som blir med, fyll ut midlertidig informasjon.

Takk!

Du er nå registrert som utstiller. Bekreftelse er sendt på e-post til deg.
Sjekk søppelpost om det ikke kommer e-post og legg til [email protected] til i dine kontakter.

Oida!

En feil skjedde og registreringen ble ikke fullført. Last inn siden på nytt og prøv igjen, eller send e-post til [email protected]

Ofte stilte spørsmål og svar

Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.

De aller fleste av våre konferanser blir filmet og sendt live på våre sider. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.

Ja. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.

En singel digital deltakelse kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.

Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se konferansen på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før arrangementet.

Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø. Se programmet for å finne tidspunkt for når første innlegg starter.

Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.

Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50

De kan hjelpe deg med følgende:

Endre bestilling i forhold til overnatting
Registrere opplysninger om allergi eller andre ønsker i forhold til hotellet
Hjelpe deg med spørsmål om faktura

Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser.

Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss.

Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.

Ja, de fleste konferansene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Ta kontakt med oss.

Benytt deg av kontaktskjemaet på denne siden så vet vi hvilken konferansen det er snakk om når du sender oss en henvendelse.

Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.

Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.