Jobbveileder­konferansen 2025

Jobbveilederrollen er i endring. Jobbfastholdelse, bruk av KI for jobbveiledere, Customized Employment og økonomiske problemer er stikkord for konferansen

Konferansen er bekreftet!

Det er nok deltakere til at konferansen garantert blir gjennomført
Jobbveilederkonferansen 2025

Få oversikt

Litt om konferansen

Tiden vi nå lever i er kanskje den der endringer i arbeidsmarked, demografi, og teknologi er størst. Å være jobbveileder er en givende og interessant jobb, som også er krevende. Du arbeider med det som er viktigst i de fleste menneskers liv - nemlig det å være til nytte og høre til i samfunnet. 

Vi fokuserer på jobbveilederrollen og de delene av rollen som du kan forbedre. 

Innholdet

Program for konferansen

Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.

-

Skreddersydd tilnærming: Hva er Customized Employment og hvorfor trenger vi å snakke om det?

Fra tid til annen dukker det opp nye begreper og metoder i alle bransjer. Noen ganger er det vanskelig å se hva som tilføres, og i andre tilfeller revolusjonerer det måten vi jobber på. Customized Employment er et relativt nytt begrep som blir omfavnet av tiltaksbransjen. Hva skiller metoden fra SE og andre metoder vi har arbeidet etter? Hva er fundamentet i CE, hvilke muligheter gir det og hvilke utfordringer har det ved seg? 

-

Lunsj

-

Kvalitet i veiledning – Slik styrker du din rolle og gir dem du veileder bedre resultater

Hvordan kan de nasjonale prinsippene for kvalitet i karriereveiledning gjøre deg som jobbveileder tryggere i jobben, samtidig som dem du veileder oppnår bedre utbytte og resultater? Verktøyene og prinsippene er designet for å støtte deg i din rolle. Gjennom å reflektere over hva du allerede gjør godt, hvilke verktøy som er relevante, og hvordan rammeverket gir struktur og retning, blir du bedre rustet til å støtte dem du veileder mot jobb og mestring. 

-

Kompani MaRi

NAV Narvik, Narvik kommune og statsforvalteren gjennomfører et prosjekt hvor man tilbyr et unikt program for ungdom mellom 18 og 30 år. Inspirert av Kompani Lauritzen, gir programmet deltakerne praktisk erfaring, personlig utvikling og forberedelser til en god start på vei ut i jobb eller utdanning. Dette prosjektet passer for unge mellom 16 og 30 år som føler de står utenfor jobb, skole eller samfunnet. Gjennom dette opplegget hjelpes de med å finne retningen tilbake til jobb eller utdanning.

-

Kraften i klar kommunikasjon: Bygg trygghet og frem vekst i veilederrollen

Dette foredraget vil utstyre deg med de nødvendige verktøyene for å skape en kultur av tydelighet og direkthet, essensielt for dagens utfordringer. Bianca Simonsen deler refleksjoner og praktiske teknikker for å fremme ærlig kommunikasjon som løser konflikter og skaper tillit. Lær hvordan du effektivt kan håndtere utfordrende samtaler, være et forbilde i kommunikasjon, og bygge en profesjonalitet der emosjonell trygghet og robust kommunikasjon går hånd i hånd med vekst og innovasjon.

Dag 2

Dag 2

-

Jobbsøkerferdigheter sett fra næringslivets side.

I en travel hverdag der jobbveiledere blir målt på formidlingsprosent, er det viktig å huske at det er næringslivets behov vi faktisk skal dekke. Å hjelpe jobbsøkere å nå sine mål er vel å bra, men det hele starter med hva arbeidsgivere ønsker seg. Meyer Haugen er spesialister på rekruttering og har lang erfaring på å se hva arbeidsgivere faktisk er ute etter. 

-

Praktisk bruk av KI for jobbveilederen

Mange jobbveiledere har begynt å lukte på kunstig intelligens som et verktøy for å arbeide mer effektivt. Her gir vi deg kunnskapen du trenger for å komme videre! Vi ser på praktiske tips for bruk av KI til rapportskriving, møtereferater, og annet rutinearbeid som tar mye av tiden din. I tillegg ser vi på forsiktighetsregler og hva du må tenke på før du går i gang.

-

Når økonomiske problemer blir en hindring for arbeidsfokus

Økonomiske utfordringer oppleves av mange veiledere som en vanlig hindring for å få og beholde en jobb. Hvordan vil økonomisk stress – som gjeld, usikkerhet rundt inntekt, eller problemer med å dekke grunnleggende behov – påvirke den mentale helsen og svekke evnen til å fokusere på arbeid. Hvordan kan veiledere samarbeide med andre tjenester, som økonomisk rådgivning eller sosialstøtte, for å skape en forutsigbarhet og mulighet for å fokusere på jobb.

-

Lunsj dag 2

-

Evig eies kun et dårlig rykte

En jobbveileders oppgave er å formidle personer som har problemer med å skaffe jobb på egen hånd. En av de viktigste verktøyene dere har i verktøykassen er tilliten lokalt næringsliv har til dere som jobbveiledere. Hvordan bygger dere sammen et omdømme som letter jobben med å formidle arbeidstakere til lokale bedrifter? Hvordan håndterer dere relasjonene med samarbeidspartnere,  og hvordan reparerer dere når en feil har oppstått eller på klager som er mottatt?

Priser for konferansen

Fysisk deltakelse:

  • Kun dag 1
    Bare dag 1, med lunsj.
    Deltakeravgift: 2580,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    3430,-
  • Kun dag 2
    Bare dag 2, med lunsj.
    Deltakeravgift: 2580,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    3430,-
  • Uten overnatting
    Begge dager, med lunsj
    Deltakeravgift: 4300,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)

    6000,-
  • Helpensjon
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Deltakeravgift: 4300,- Helpensjon og dagpakker: 3700,- (inkl. mva)

    8000,-
  • Med tilknytningsdøgn
    Begge dager, med to overnattinger, lunsjer, frokoster og konferansemiddag.
    Deltakeravgift: 4300,- Helpensjonspakke og dagpakker: 3700,- Tilknytningsøgn: 1250,- (inkl. mva)

    9250,-

Digital deltakelse:

  • Digitalt
    Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)

    2600,-
  • Digital gruppe 5
    Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    11700,-
  • Digital gruppe 10
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    20800,-
  • Digital gruppe 15
    Opp til femten digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    31200,-
  • Digital gruppe 20
    Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    39000,-
  • Digital gruppe 30
    Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    54600,-
  • Digital gruppe 40
    Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    62400,-
  • Digital gruppe 50
    Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    65000,-

Mulige tilleggsvalg:

  • Workshop om praktisk bruk av KI
    Ta en ekstra dag etter konferansen med en lærerik workshop
    Kan ikke kombineres med: digital deltakelse. (inkl. mva)

    3700,-

Hvem, hva, hvor

Ytterligere informasjon om konferansen

Sted

Thon Hotel Oslo Airport

Balder Allè 2 , Gardermoen

Thon Hotel Oslo Airport

Thon Hotel Oslo Airport er et moderne konferanse- og forretningshotell med 435 rom, og ligger sentralt til, kun 10 minutter unna Oslo Lufthavn på Gardermoen.Stort treningsrom med godt utvalg av apparater og treningsutstyr. Gode muligheter for parkering, for priser, se hotellets nettside.

Ankomst:
Ta Shuttlebus S22 fra flyplassen.

Konferansiér

Kjell Ove Hveding

Konferansier, gründer og samfunnsbygger

Kjell Ove Hveding

Trenger dere en drivende dyktig konferansier? Kjell Ove Hveding er til daglig selvstendig næringsdrivende som HR-partner og lederutvikler. Han er også gründer/medeier i selskapene Sommarøy Sea Family og Sommarøy Arctic Hotel, og er mangeårig lokal samfunnsbygger på Sommarøy ved Tromsø. Kjell Ove Hveding kan også bidra selv med foredrag og er den konferansieren som Fagfokus oftest samarbeider med.  

Standplass

Være utstiller

På våre konferanser kan du nå ut til et bredt publikum innenfor mange fagfelt.

Du kan få en fysisk plass på konferansen eller komme med et digitalt bidrag, eller en kombinasjon. Et digitalt bidrag vil vises til deltakere som deltar live eller ser opptak.

Dette inngår i en standplass

Mulighet til å plassere ut materiell på plassene til deltakerne
Eget bord med plass til rollup, medbrakt skjerm eller annet utstyr.
Tilgang på strøm og Wifi
Tilgang til å følge foredragene
Delta på felles lunsj / middag (ved overnatting)
Sentralt plassert i mingleområdet

Digitalt bidrag kan være

Visning av bilde med tekst
Visning av kort video (maks fem minutter)
Kan kombineres med fysisk standplass.

Priser

  • Overnatting - 2 personer
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- Helpensjonspakke: 4000,- (inkl. mva)

    17300,-
  • Overnatting - 1 person
    Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- Helpensjonspakke: 2000,- (inkl. mva)

    13600,-
  • Begge dager - 1 person
    Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)

    11600,-
  • Begge dager - 2 personer
    Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
    Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- (inkl. mva)

    13300,-
  • Kun dag 2 - 1 person
    Bare dag 2, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    5800,-
  • Kun dag 2 - 2 personer
    Bare dag 2, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)

    6650,-
  • Kun dag 1 - 1 person
    Bare dag 1, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)

    5800,-
  • Kun dag 1 - 2 personer
    Bare dag 1, med lunsj.
    Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)

    6650,-
  • Digitalt bidrag
    Visning av video / bilder i pausen (inkl. mva)

    6000,-

Påmelding

Betalingsinformasjon

Vi sender faktura elektronisk, enten EHF eller på e-post.

Deltakeropplysninger

Vi trenger informasjon om hvem som skal være på standplass, evt. hvem som er ansvarlig for digitalt bidrag.

Deltaker nummer 2

Tips! Dersom det er uklart hvem som blir med, fyll ut midlertidig informasjon.

Takk!

Du er nå registrert som utstiller. Bekreftelse er sendt på e-post til deg.
Sjekk søppelpost om det ikke kommer e-post og legg til [email protected] til i dine kontakter.

Oida!

En feil skjedde og registreringen ble ikke fullført. Last inn siden på nytt og prøv igjen, eller send e-post til [email protected]

Ofte stilte spørsmål og svar

Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.

De aller fleste av våre konferanser blir filmet og sendt live på våre sider. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.

Ja. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.

En singel digital deltakelse kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.

Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se konferansen på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før arrangementet.

Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø. Se programmet for å finne tidspunkt for når første innlegg starter.

Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.

Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50

De kan hjelpe deg med følgende:

Endre bestilling i forhold til overnatting
Registrere opplysninger om allergi eller andre ønsker i forhold til hotellet
Hjelpe deg med spørsmål om faktura

Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser.

Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss.

Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.

Ja, de fleste konferansene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Ta kontakt med oss.

Benytt deg av kontaktskjemaet på denne siden så vet vi hvilken konferansen det er snakk om når du sender oss en henvendelse.

Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.

Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.