En konferanse som gir verktøy, råd og praksisnære løsninger på utfordringer som oppstår i arbeidslivet.
Å «glemme» å sende e-post om fredagspils, eller holde tilbake nødvendig informasjon om en arbeidsoppgave, kan være tegn på mobbing på en arbeidsplass. Noe av det viktigste vi kan gjøre er å hjelpe ansatte som har det vanskelig. Hvordan får vi det til og hvordan skal vi rette opp i det som ble feil? I dette innlegget retter Cecilie søkelyset på tematikken og gir refleksjoner og verktøy til hvordan dette kan løses.
Typiske trekk ved konflikt på jobb er at kommunikasjonen utvikler seg til å bli nedbrytende og uproduktiv, noe som igjen svekker de mellommenneskelige relasjonene. I dette foredraget får du høre hva det egentlig handler om, og noen tips om hvilke feller det er lett å gå i.
Arbeidslivstelefonen gir råd, tips, og løsningsforslag til mange type uenigheter og spenningsforhold i arbeidslivet. I førstelinjen tør folk snakke fra levra og gi innsikt i hvordan det faktisk står til. Her kommer de praktiske erfaringer og råd.
Spenningsnivået i konflikter oppleves ulikt mellom partene som er involvert. Ofte fordi følelser er relatert både til oppgaver på arbeidsplassen, men også til de personlige relasjonene som oppstår. Motstand og motsetning skaper spenninger mellom mennesker som det er behov for å løse opp. Hvordan er det mulig å jobbe med disse spenningene på en balansert og praksisnær måte?
Det er lett å ty til en defensjon av andre vi er uenige med og kalle de narsissist. Men hva kjennetegner egentlig en narsissist, og hva skjer i organisasjonen rundt slike personer? Hva gjør du som leder, medarbeider tillitsvalgt eller verneombud hvis du oppdager en ødeleggende atferd?
Det er mange grunner til at det kan oppstå personkonflikter på arbeidsplassen. Organisatoriske forhold kan være en medvirkende årsak til at de oppstår. For å håndtere slike konflikter trengs det praktiske råd og erfaring. I dette innlegget viser Robert hvordan konflikter oppstår, hvordan de kan utvikle seg, og hvordan de kan håndteres med vekt på dialogbaserte metoder.
Evnen til å kunne gi og få tilbakemeldinger er viktig i håndtering av konflikter. Vi har ofte et godt språk for det som er bra, men når ting blir vanskelig så blir vi fort klønete. I dette foredraget får du god innføring i hvordan du både gir og tar i mot tilbakemeldinger og dermed forebygger konflikter.
Det er en klar sammenheng mellom mobbing på arbeidsplassen og lederens atferd i stressende og konfliktfylte situasjoner. Det er ikke alltid mulig å la saker «gå seg til». Kari viser hva som kan skje dersom konflikter ikke følges opp på en konstruktiv måte, og hvorfor det er viktig å etablere et klima i organisasjonen, for å kunne løse konflikter.
Konflikter stjeler energi, men konflikter som håndteres på en konstruktiv måte resulterer i bedre samhandling. Mona viser gjennom denne forelesningen konkrete verktøy og praktiske måter å håndtere konflikter på ved å:
•Erkjenne relasjonen
•Skape forståelse for ulikheter
•Stoppe spill og utvikling av konflikter
•Beherske teknikker for god kommunikasjon
•Bruke sammenhengen mellom tanker, følelser og handlinger
•Be om det du trenger på en vennlig måte
Dette er en todelt forelesning, med innlagt pause.
Kjell Ove Hveding er en utradisjonell konferansier som først og fremst er medmenneske, menneskekjenner og opptatt av at alle skal ha det bra. Han er også gründer som med uslitelig entusiasme, pågangsmot og godt humør har basert sin suksess på sin tro på at alle i en organisasjon gjør en like viktig jobb. Enten man arbeider med service eller mennesker, er fokuset på de som skal motta dine tjenester.
Thon Hotel Oslo Airport er et moderne konferanse- og forretningshotell med 435 rom, og ligger sentralt til, kun 10 minutter unna Oslo Lufthavn på Gardermoen.Stort treningsrom med godt utvalg av apparater og treningsutstyr. Gode muligheter for parkering, for priser, se hotellets nettside.
Ankomst:
Ta Shuttlebus S22 fra flyplassen.
Flere av våre konferanser streames og man kan følge konferansen i sin helhet via nett. Man kan også se konferansen i opptak. Noen konferanser er også heldigital, det vil si at konferansen kun er tilgjengelig via streaming / opptak.
Ja, alle som er påmeldt digital deltakelse får også (tidsbegrenset) tilgang på opptak av konferansen i sin helhet.
- En singel deltakelse er ment for kun 1 person og kan ikke deles med andre eller se i fellesskap.
- Ved digitale grupper mottar man kun én link/nettadresse til arrangementet som kan deles med gruppen som skal se på. Ved digitale grupper MÅ de andre gruppedeltakerene registrere seg via link man mottar i e-posten med informasjon om streamingen. Denne e-posten får man en uke før gjennomføring av arrangementet.
Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø.
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss og send en e-post eller svar oss på e-posten du fikk med påmeldingsbekreftelse.
Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50
De kan hjelpe deg med følgende:
Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser "Gruppevisning"
Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss.
Fagfokus sine konferanser er åpen for alle.
Ja, det kan være mulig. Ta kontakt med oss.
For faglige spørsmål tar du kontakt med oss.
Dere er hjertelig velkommen til å være utstiller på vår konferanse. Fordelene er mange!
Prisene for standplasser er for tiden ikke tilgjengelige.
Ja, det kan du. Det vi kan redusere er selve deltakeravgiften, mens utgifter som hotellet skal ha dekket i form av lunsj, opphold, pausemat og liknende ikke kan reduseres. Deltakeravgiften reduseres med 50%. Se påmeldingsskjema for mer informasjon.