Få oversikt
Litt om konferansen
Å jobbe med mennesker er svært meningsfullt, men også belastende. Å ta innover seg andre menneskers smerte, lidelse og vonde opplevelser påvirker oss mer enn vi tror.
Vi har satt sammen et program som gir dere grunnleggende kunnskap om hvordan vi påvirkes av å jobbe i emosjonelt vanskelige situasjoner, og hva du kan gjøre før det er for sent.
Du vil lære mer om:
- Mekanismene som gjør oss utbrent
- Hva gjør det med oss å arbeide med mennesker, på godt og vondt?
- Hva bør du være obs på for egen del, og for dine medkollegers del?
- Den viktige fasen etter utbrenthet
- Relasjonskompetanse som forebyggende virkemiddel.
- En hel dag med praktiske tips til å oppdage faresignaler og ideer til handlingsplaner.
Innholdet
Program for konferansen
Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.
Når jobben blir for mye. Hva gjør vi i praksis?
Per Isdal er en internasjonalt anerkjent psykolog som har viet en stor del av sitt yrkesliv til å arbeide med mennesker i krise. Han har arbeidet som psykolog i 30 år, og er utnevnt til ridder av St. Olavs Orden for sitt pionerarbeid innen Stiftelsen Alternativ til Vold og sitt mangeårige engasjement for å hjelpe voldsutøvere. Å jobbe i virksomheter hvor man daglig møter vold, smerte, angst eller lidelse innebærer belastninger som det sjelden snakkes om, noe Per selv har erfart.
Dette ble begynnelsen på et arbeid som etter hvert resulterte i boken Medfølelsens pris. Den retter seg til alle hjelpere ute i fronten av omsorgskjeden. Dette kan være psykologer, sosialarbeidere, politifolk, omsorgspersonell som jobber med eldre og demenssyke, for å gi noen eksempler på yrker han beskriver som de mest helsefarlige. Det har lenge vært tabu å snakke om hjelpende yrker som risikoyrker, samtidig som det er nødvendig for å kunne forebygge og bearbeide de belastningene de innebærer.
Per Isdal vil i sin heldagsforelesning snakke om sekundærtraumatisering, empatiutmattelse og utbrenthet i arbeid med mennesker. Vi ser nærmere på:
- Helsefarer i arbeidet som hjelper
- Sekundærtraumatisering/belastningspsykologi,
- Empatiutmattelse og utbrenthet
- Hvorfor og hvordan påvirkes vi av arbeidet vårt?
- Hvordan kan vi holde oss friske og forebygge psykisk uhelse?
- Strategier for forebygging: hvordan kan vi endre praksis slik at vi tar vare på organisasjonens fremste ressurser: De ansatte.
- Hvordan kan vi håndtere og leve med et arbeid som påvirker og endrer oss?
Ett av problemene med konferanseformatet er at foredragsholderne ikke rekker å gå i dybden - her får du det beste av to verdener, der dag 1 er som en kursdag og regne.
Dagen er lagt opp praktisk, og vil gi deltakerne praktiske verktøy som kan brukes i egen jobb, og i arbeidet med å ta vare på seg selv.
Lunsj, dag 1
Dag 2
Psykososialt arbeidsmiljø 2.0
Unio har vært en stor pådriver for å få til endringer i retningslinjene for krav til det psykososiale arbeidsmiljøet i yrker med emosjonelle krav og belastninger. Det kommer utover høsten forslag til endringer og advokat Henrik Dahle vil presentere disse forslagene og samtidig peke på suksesskriterier Danmark og Sverige kan vise til.
Utbrent? Hva nå?
Stressrelaterte helseplager og utbrenthet øker dramatisk og resulterer i langvarig sykefravær som er vanskelig å håndtere. Hva kan vi gjøre som kolleger, ledere og personalavdeling med utmattelse og slitenhet som mange nå opplever? Hva er oppskriften for å hindre at arbeidstakere blir utbrent?
Tips og råd om tilbakeføring i arbeid
Å komme tilbake i arbeid etter sykmelding på grunn av utmattelsestiltander kan virke uoverkommelig. Hvilke tips og råd kan være nyttig å vite om, og hva er egentlig suksesskriteriene for å komme i jobb etter sykmelding etter emosjonell overbelastning? Overlege Ariane Kwiet gir oss svaret.
Lunsj
Relasjonskompetanse som forebyggende virkemiddel i yrker med emosjonelle krav og risiko
Relasjonskompetanse fungerer som en emosjonell støtdemper i møter mellom mennesker. Denne kompetansen er ikke bare viktig for de som jobber med pasienter og klienter, men også for ledere som skal legge til rette for et godt og bærekraftig arbeidsmiljø. Relasjonskompetanse er et godt HMS tiltak og her får du en gode råd og verktøy som du kan anvende i ditt arbeid.
Priser for konferansen
Fysisk deltakelse:
-
Helpensjon
Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4200,- Helpensjon og dagpakker: 3830,- (inkl. mva)8030,- -
Uten overnatting
Begge dager, med lunsj
Deltakeravgift: 4200,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)5900,- -
Med tilknytningsdøgn
Begge dager, med to overnattinger, lunsjer, frokoster og konferansemiddag.
Deltakeravgift: 4200,- Helpensjonspakke og dagpakker: 3830,- Tilknytningsøgn: 1295,- (inkl. mva)9325,- -
Kun dag 1
Bare dag 1, med lunsj.
Deltakeravgift: 2520,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)3370,- -
Kun dag 2
Bare dag 2, med lunsj.
Deltakeravgift: 2520,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)3370,-
Digital deltakelse:
-
Digitalt
Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)2500,- -
Digital gruppe 5
Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)11250,- -
Digital gruppe 10
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)20000,- -
Digital gruppe 15
Opp til femten digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)30000,- -
Digital gruppe 20
Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)37500,- -
Digital gruppe 30
Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)52500,- -
Digital gruppe 40
Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)60000,- -
Digital gruppe 50
Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)62500,-
Hvem, hva, hvor
Ytterligere informasjon om konferansen
Sted
Quality Hotel River Station
Dr. Hansteinsgate 7, Drammen
Velkommen til Quality Hotel River Station, perfekt plassert ved Drammen Stasjon. Hotellet er Drammens høyeste bygning med sine 14 etasjer, og pryder elvebredden og byens skyline.
Quality Hotel River Station ligger sentralt til i Drammen, rett ved siden av togstasjonen. Hotellet har 247 rom, 9 møterom og en storsal på 400 kvadratmeter, moderne treningsrom, baren Sidespor og restauranten The Social – Bar & Bistro.
Like ved hotellet finner du bybrua. Gå over og vær på Bragernes Torg innen fem minutter. Her finner du restauranter, gode shoppingmuligheter og Aass bryggeri – Norges eldste bryggeri som fortsatt er i drift. Den sentrale beliggenheten med Drammen togstasjon som nærmeste nabo, kun 35 minutter fra Oslo Sentralstasjon, gjør hotellet til et perfekt knutepunkt for tilreisende gjester. I tillegg tar flytoget kun 58 minutter fra Oslo Lufthavn Gardermoen til Drammen stasjon.
Hotellet har ikke egen parkering, men det finnes flere parkeringsplasser i nærheten. Ønsker du å parkere i et parkeringshus? Blichs gate parkeringshus ligger bare et par kvartal unna hotellet. Se informasjon her.
Standplass
Være utstiller
På våre konferansern kan du nå ut til et bredt publikum innenfor mange fagfelt.
Du kan få en fysisk plass på konferansen eller komme med et digitalt bidrag, eller en kombinasjon. Et digitalt bidrag vil vises til deltakere som deltar live eller ser opptak.
- Mulighet til å plassere ut meteriell på plassene til deltakerne
- Eget bord med plass til rollup, medbrakt skjerm eller annet utstyr.
- Tilgang på strøm og Wifi
- Tilgang til å følge foredragene
- Delta på felles lunsj / middag (ved overnatting)
- Sentralt plassert i mingleområdet
Dette inngår i en standplass
- Visning av bilde med tekst
- Visning av kort video (maks fem minutter)
- Kan kombineres med fysisk standplass.
Digitalt bidrag kan være
Priser
-
Overnatting - 2 personer
Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- Helpensjonspakke: 4000,- (inkl. mva)17300,- -
Overnatting - 1 person
Begge dager, med overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- Helpensjonspakke: 2000,- (inkl. mva)13600,- -
Begge dager - 1 person
Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 1700,- (inkl. mva)11600,- -
Begge dager - 2 personer
Begge dager uten overnatting, lunsj, frokost og konferansemiddag.
Utstilleravgift: 9900,- Dagpakker: 3400,- (inkl. mva)13300,- -
Kun dag 2 - 1 person
Bare dag 2, med lunsj.
Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)5800,- -
Kun dag 2 - 2 personer
Bare dag 2, med lunsj.
Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)6650,- -
Kun dag 1 - 1 person
Bare dag 1, med lunsj.
Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 850,- (inkl. mva)5800,- -
Kun dag 1 - 2 personer
Bare dag 1, med lunsj.
Utstilleravgift: 4950,- Dagpakke: 1700,- (inkl. mva)6650,- -
Digitalt bidrag
Visning av video / bilder i pausen (inkl. mva)6000,-
Påmelding
Takk!
Sjekk søppelpost om det ikke kommer e-post og legg til [email protected] til i dine kontakter.
Oida!
Ofte stilte spørsmål og svar
Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.
-
De aller fleste av våre konferanser blir filmet og sendt live på våre sider. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.
-
Ja. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.
-
En singel digital deltakelse kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.
Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se konferansen på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før arrangementet. -
Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø. Se programmet for å finne tidspunkt for når første innlegg starter.
-
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.
Endring av overnatting eller spørsmål vedr. hotell:
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer vår kontakt med hotellet for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50
De kan hjelpe deg med følgende:
Endre bestilling i forhold til overnatting
Registrere opplysninger om allergi eller andre ønsker i forhold til hotellet
Hjelpe deg med spørsmål om faktura
-
Ved digital deltakelse er det allerede laget grupperabatter. Se under priser.
Ved fysisk deltakelse er det mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss. -
Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.
-
Ja, de fleste konferansene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.
-
Benytt deg av kontaktskjemaet på denne siden så vet vi hvilken konferansen det er snakk om når du sender oss en henvendelse.
-
Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.
Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.