Barn i sorg og krise

Et praktisk webinar for alle som arbeider med barn.

Webinaret ble gjennomført 17. mars. 2021

Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Barn i sorg og krise

Få oversikt

Litt om webinaret

Målgruppen er alle som arbeider innen oppvekstsektoren, barnevern, eller helsetjenesten.

Godkjent av NPF som 4,5 timer vedlikeholdskurs for psykologspesialister.

Innholdet

Program for webinaret

Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.

-

Barn som pårørende ved psykiske lidelser og langvarig sykdom

Psykologspesialist og daglig leder ved Klinikk for krisepsykologi, Heidi Wittrup Djup åpner webinaret. Hun setter søkelys på barns utvikling og omsorgsbehov.

Innhold:

Hvordan foreldrefungering og omsorgssituasjonen kan påvirkes ved psykiske lidelser, langvarig sykdom og alvorlig belastning. 

Hvilke behov og reaksjoner har barna, og hvordan kan barn og foreldre få hjelp og støtte gjennom foreldreveiledning, nettverksstøtte og god oppfølging i barnehage og skole? 

Det legges opp til refleksjoner og mikropauser for å bryte opp skjermtiden. 

Les mer om Heidi her,

-

Barn i sorg

Atle Dyregrov er en nestor innen arbeidet med sorg og traumer. I sin del av webinaret ser han nærmere på fagområdet barn i sorg.

Innhold:

Barn i sorg etter brå dødsfall og traumatiske hendelser.

Hvordan sikre god støtte til barn gjennom deltakelse, ritualer og markeringer?

Hvordan gå frem i behandlingen av barn og unge i sorg, og hvordan møte komplisert sorg.

Det vil også gis et særlig fokus på barn som etterlatte ved selvmord, samt hvordan skoler og lokalsamfunn kan håndtere hendelser der en elev har tatt livet sitt. 

Også her passer Atle på at den digitale forelesningen blir brutt opp med hensiktmessige pauser. 

Les mer om Atle Dyregrov her.

Visste du?

Passer ikke tidspunktet for webinaret? Skal organisasjonen din starte opp med et prosjekt innen sorgarbeid? Trenger dere påfyll eller veiledning i krisehåndteringsarbeidet deres? Både Atle og Heidi er tilgjengelig gjennom vårt konsept «lei en ekspert» - les mer under fanen i hovedmenyen.

Priser for webinaret

Digital deltakelse:

  • Digitalt
    Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)

    2200,-
  • Digital gruppe 5
    Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    9900,-
  • Digital gruppe 10
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    17600,-
  • Digital gruppe 15
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    26400,-
  • Digital gruppe 20
    Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    33000,-
  • Digital gruppe 30
    Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    46200,-
  • Digital gruppe 40
    Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    52800,-
  • Digital gruppe 50
    Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    55000,-

Ofte stilte spørsmål og svar

Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.

Som digital deltaker kan du følge med på livesendingen. Du vil motta link en liten stund før webinaret starter. Sendingen fungerer som en vanlig sending du ser på f.eks. NRK nett-tv, YouTube eller liknende. Du trenger ikke bruke eget kamera eller mikrofon. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.

Ja, alle som er påmeldt får også tilgang på opptaket. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.

En singel digital deltakelse er kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.

Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se webinaret på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før gjennomføring.

Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.

Se under fanen priser, her vil du finne digitale grupper, disse er allerede rabatterte.

Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.

Ja, de fleste webinarene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Ta kontakt med oss.

På denne siden finner du et kontaktskjema som du kan bruke, da vil informasjon om hvilket webinar du har spørsmål om følge med slik at vi vet hva det gjelder.

Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.

Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.