Interkulturell kommunikasjon

Den etterspurte tolken, statsviteren og foredragsholderen Milica Javdan arrangerer interaktivt webinar om interkulturell kommunikasjon.

Webinaret ble gjennomført 24. november. 2021

Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Interkulturell kommunikasjon

Få oversikt

Litt om webinaret

Har du opplevd å «tråkke i salaten», å gjøre noen kulturelle blundere i møte med andre mennesker? Kanskje gjorde eller sa du noe andre ble støtt av. De fleste synes slike situasjoner er pinlige. Hvordan kan du unngå disse? Fyrverkeriet Milica Javdan gir deg meningsfull og lærerrik innsikt, og byr på konkrete verktøy i din arbeidshverdag. 

Innholdet

Program for webinaret

Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.

-

Interkulturell kommunikasjon

- Thailand er mitt fødeland, Iran er mitt fedreland og Norge er mitt hjemland! Med sin ibsenske selvpresentasjon innleder Milica Javdan foredraget om interkulturell kommunikasjon.
Lang erfaring
Hun trekker veksler på sin akademiske bakgrunn og 14 år lange erfaring som tolk i helsetjenesten og familieveileder, til å dechiffrere synlige og usynlige barrierer i kommunikasjon mellom majoritet og minoritetsbefolkningen i vårt land.
Avmystifisering
Språk kan være kilde til makt og avmakt, en invitasjon til et moralsk fellesskap, men også til mystifisering av DEN ANDRE. Gjennom en kombinasjon av teori og anekdotiske eksempler, inviterer hun tilhørerne til refleksjon over møter i hverdagen hvor kulturelle koder gjennom det som er uttrykt eksplisitt og det som er implisitt gitt, bidrar til små og store utfordringer.
Passer for de aller fleste
Foredraget er aktuell for ansatte i hjelpeapparatet både i offentlig og i privat sektor som akter å tilby likeverdige tjenester til sine brukere.   

 

Priser for webinaret

Digital deltakelse:

  • Digitalt
    Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)

    2000,-
  • Digital gruppe 5
    Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    9000,-
  • Digital gruppe 10
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    16000,-
  • Digital gruppe 15
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    24000,-
  • Digital gruppe 20
    Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    30000,-
  • Digital gruppe 30
    Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    42000,-
  • Digital gruppe 40
    Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    48000,-
  • Digital gruppe 50
    Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    50000,-

Ofte stilte spørsmål og svar

Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.

Som digital deltaker kan du følge med på livesendingen. Du vil motta link en liten stund før webinaret starter. Sendingen fungerer som en vanlig sending du ser på f.eks. NRK nett-tv, YouTube eller liknende. Du trenger ikke bruke eget kamera eller mikrofon. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.

Ja, alle som er påmeldt får også tilgang på opptaket. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.

En singel digital deltakelse er kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.

Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se webinaret på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før gjennomføring.

Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.

Se under fanen priser, her vil du finne digitale grupper, disse er allerede rabatterte.

Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.

Ja, de fleste webinarene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.

På denne siden finner du et kontaktskjema som du kan bruke, da vil informasjon om hvilket webinar du har spørsmål om følge med slik at vi vet hva det gjelder.

Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.

Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.