Nye verktøy i karrieresamtalen
Vi er stolte og glade over å kunne lansere samarbeid med den internasjonalt anerkjente forskeren og praktikeren Julia Yates ved University of London. NB: På engelsk
Webinaret ble gjennomført 24. mars. 2021
Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Få oversikt
Litt om webinaret
ACT er ett av de mest lovende vektøy for karriereveildning som har kommet i løpet av de seneste år. Målet er å hjelpe veisøkeren i å identifisere og følge verdier. Dette blant annet ved å hjelpe den som får veiledning til å dempe negative følelser og spiraler i en karrieresituasjon.
Innholdet
Program for webinaret
Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.
Webinarinnhold - ACT i karrieresamtalen
ACT er at av de mest lovende verktøy for karrieresamtalen som har kommet frem de siste år. Acceptance and Commiment Training har som målsetting å lære veisøkerne hvordan de behandler negative tankemønstre for å endre måten man handler på. For karriereveiledere tilbyr metoden en ny måte å tenke på, og nye teknikker for å hjelpe veisøkere til å forstå sine karrieremål, takle press og øke troen på egne ferdigheter. Julia gir deg praktiske råd og bygger bro mellom teori og praksis.
Målsettinger:
- Forstå prinsipper og anvendelse av ACT i karriereveiledningen.
- Introdusere ulike praktiske teknikker for karrieresamtalen basert på ACT
- Få testet ut teknikker i praksis.
Agenda
Webinaret inkluderer innlagte pauser, samt summegrupper og gruppearbeid.
- Velkommen og introduksjon
- Oversikt over ACT: Hva det er, hvordan det fungerer og hvordan det anvendes i karrieresamtalen.
- Praktiske teknikker - introduksjon til seks ACT øvelser.
- Spørsmålsrunde og avslutning.
Priseksempler:
- Internkurs på arbeidsplassen: kr. 17500
- Digitalt kurs via Zoom fra: kr. 30000
- PS! Digitalt kurs vil være tilgjengelig på video i to uker etter gjennomføringen for deltakerene i organisasjonen.
Priser for webinaret
Digital deltakelse:
-
Digitalt
Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)2000,- -
Digital gruppe 5
Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)9000,- -
Digital gruppe 10
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)16000,- -
Digital gruppe 15
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)24000,- -
Digital gruppe 20
Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)30000,- -
Digital gruppe 30
Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)42000,- -
Digital gruppe 40
Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)48000,- -
Digital gruppe 50
Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)50000,-
Ofte stilte spørsmål og svar
Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.
-
Som digital deltaker kan du følge med på livesendingen. Du vil motta link en liten stund før webinaret starter. Sendingen fungerer som en vanlig sending du ser på f.eks. NRK nett-tv, YouTube eller liknende. Du trenger ikke bruke eget kamera eller mikrofon. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.
-
Ja, alle som er påmeldt får også tilgang på opptaket. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.
-
En singel digital deltakelse er kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.
Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se webinaret på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før gjennomføring. -
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding. -
Se under fanen priser, her vil du finne digitale grupper, disse er allerede rabatterte.
-
Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.
-
Ja, de fleste webinarene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.
-
På denne siden finner du et kontaktskjema som du kan bruke, da vil informasjon om hvilket webinar du har spørsmål om følge med slik at vi vet hva det gjelder.
-
Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.
Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.
Har du spørsmål?
Oida!
Takk!