Positiv atferdsstøtte
Positiv atferdsstøtte (PAS) kommer i større grad inn i helsesektoren, da spesielt innen bolig og miljøarbeidertjenesten. Flere velger nå å implementere PAS som felles plattform og grunnmur i alle omsorgsboliger.
Webinaret ble gjennomført 27. september. 2023
Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Få oversikt
Litt om webinaret
Rammeverket fokuserer på å øke livskvaliteten til hovedpersonen og dens nærpersoner i et livsløpsperspektiv, mens reduksjon i utfordrende atferd er en sekundær gevinst. Rammeverket inneholder 12 komponenter som er inndelt i verdier, teori og kunnskapsgrunnlag og prosess. I dette webinaret viser Ingeborg Kraabøl hvordan dette kan anvendes som et verktøy og brukes i praksis.
Kurset er laget i samarbeid med Vernepleierforbundet i delta, og deres medlemmer har spesialpris.
Innholdet
Program for webinaret
Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.
Rettigheter og verdier
Verdiene bygger på menneskerettighetene, normaliseringsideologien og selvbestemmelse:
1. Forebygging og reduksjon av atferd som utfordrer innenfor rammen av økt livskvalitet
2. Myndiggjørende og utviklende praksis, basert på personens ferdigheter og muligheter
3. Tett samarbeid med nøkkelpersoner
Teori og kunnskapsgrunnlag
Bygger på prinsippene i atferdsanalyse og grunnantakelsen er at atferden har en funksjon for personen:
4.Fravær av restriktiv og krenkende praksis
5.Biopsykososial forståelse
6.Atferdsvitenskapelig tilnærming
Prosess og strategi
Prosessen er verdistyrt og datadrevet. Tiltakene baseres på en funksjonell analyse:
7.Andre evidensbaserte tilnærminger
8.Data- og kunnskapsbaserte beslutninger
9. Omsorgs- og støttemiljøer
10. Intensive intervensjoner basert på en utvidet funksjonell vurdering
11 Mulitkomponente planer
12.Implementering, oppfølging og evaluering
Priser for webinaret
Digital deltakelse:
-
Digitalt
Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)1790,- -
Digital gruppe 5
Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)8055,- -
Digital gruppe 10
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)14320,- -
Digital gruppe 15
Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)21480,- -
Digital gruppe 20
Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)26850,- -
Digital gruppe 30
Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)37590,- -
Digital gruppe 40
Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)42960,- -
Digital gruppe 50
Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)44750,-
Ofte stilte spørsmål og svar
Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.
-
Som digital deltaker kan du følge med på livesendingen. Du vil motta link en liten stund før webinaret starter. Sendingen fungerer som en vanlig sending du ser på f.eks. NRK nett-tv, YouTube eller liknende. Du trenger ikke bruke eget kamera eller mikrofon. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.
-
Ja, alle som er påmeldt får også tilgang på opptaket. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.
-
En singel digital deltakelse er kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.
Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se webinaret på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før gjennomføring. -
Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding. -
Se under fanen priser, her vil du finne digitale grupper, disse er allerede rabatterte.
-
Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.
-
Ja, de fleste webinarene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.
-
På denne siden finner du et kontaktskjema som du kan bruke, da vil informasjon om hvilket webinar du har spørsmål om følge med slik at vi vet hva det gjelder.
-
Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.
Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.
Har du spørsmål?
Oida!
Takk!