Praktisk prosjektledelse - en innføring

Prosjekt som arbeidsform. Struktur og planlegging. Prosjektgjennomføring. Hvordan håndtere og styre risiko i prosjekter?

Webinaret ble gjennomført 17. mars. 2022

Det er foreløpig ikke satt opp noen nye datoer for gjennomføring.

Praktisk prosjektledelse - en innføring

Få oversikt

Litt om webinaret

Frode Reksten har et mangfoldig faglig grunnlag innen ledelse, strategi, logistikk, prosjektledelse, endringsledelse, kvalitetsledelse, organisasjon, innkjøp og pedagogikk. Webinaret tar deg gjennom det grunnleggende og vesentlige når det kommer til å drive gjennom et prosjekt.  

Innholdet

Program for webinaret

Hvis ikke annet er spesifisert er det lagt opp til pauser mellom foredragene.

-

Praktisk prosjektledelse - en innføring

Prosjektet som arbeidsform

        1. Begreper og definisjoner
        2. Ulike typer prosjekter
        3. Mål og initiering
        4. Resultatmål kontra effektmål
        5. Forankring av prosjektet
        6. Suksesskriterier for et prosjekt

Strukturering og planlegging

        1. Prosjektfaser
        2. Prosjektplanlegging
        3. Definering og kartlegging av arbeidsomfang
        4. Prosjekt nedbrytingsstruktur (work breakdown structure)
        5. Tid- og ressursplanlegging
        6. Prosjektorganisering
        7. Ulike roller i prosjekter
        8. Samhandling prosjekteier og prosjektledelse
        9. Lederrollen ved prosjektledelse

Prosjektgjennomføring

        1. Ledelse og oppfølging gjennom prosjektet
        2. Kvalitet
        3. Interessentanalyser
        4. Gode kommunikasjonsplaner

Hvordan håndtere og styre risiko i prosjekter

        1. Usikkerhet vs risiko
        2. Identifisering av usikkerhetselementer
        3. Håndtering av prosjektrisiko
        4. Læring og spredning av kompetanse

Priser for webinaret

Digital deltakelse:

  • Digitalt
    Én digital deltaker, gjeldende for én person. (inkl. mva)

    2000,-
  • Digital gruppe 5
    Opp til fem digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    9000,-
  • Digital gruppe 10
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    16000,-
  • Digital gruppe 15
    Opp til ti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    24000,-
  • Digital gruppe 20
    Opp til tyve digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    30000,-
  • Digital gruppe 30
    Opp til tretti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    42000,-
  • Digital gruppe 40
    Opp til førti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    48000,-
  • Digital gruppe 50
    Opp til femti digitale deltakere med rabatt. (inkl. mva)

    50000,-

Ofte stilte spørsmål og svar

Nedenfor finner du en rekke svar på spørsmål vi får ofte.

Som digital deltaker kan du følge med på livesendingen. Du vil motta link en liten stund før webinaret starter. Sendingen fungerer som en vanlig sending du ser på f.eks. NRK nett-tv, YouTube eller liknende. Du trenger ikke bruke eget kamera eller mikrofon. Når man melder seg på digitalt kan man selv velge om man vil se den direkte eller i opptak. Opptaket har man tilgjengelig i 14 dager.

Ja, alle som er påmeldt får også tilgang på opptaket. Opptaket er tilgjengelig i 14 dager og er KUN ment for den som er påmeldt. Opptaket kan man se flere ganger i perioden og man kan pause og spole som man vil.

En singel digital deltakelse er kun ment for 1 person og skal ikke deles eller se felles med noen andre.

Når man melder på en digital gruppe, så vil man kunne se webinaret på flere enheter/steder samtidig, eller se det i fellesskap. Når man melder på en gruppe så melder man kun på 1 person som står som ansvarlig. De andre gruppedeltakerne registrerer seg senere. Dette får du informasjon om i egen e-post før gjennomføring.

Endring av opplysninger eller deltakelse:
Gå til kontakt oss eller benytt deg av kontaktskjema på denne siden, eller svar oss på e-posten du fikk ved påmelding.

Se under fanen priser, her vil du finne digitale grupper, disse er allerede rabatterte.

Fagfokus sine arrangementer er åpen for alle og det kreves ingen forkunnskaper med mindre dette er angitt i beskrivelsen.

Ja, de fleste webinarene har rabatt dersom man må dekke utgiften privat. Informasjon om dette finner du på påmeldingsskjemaet.

På denne siden finner du et kontaktskjema som du kan bruke, da vil informasjon om hvilket webinar du har spørsmål om følge med slik at vi vet hva det gjelder.

Ja, så fremt du må dekke denne utgiften privat vil man i de aller fleste tilfeller kunne få rabatt. Mer informasjon finner du på påmeldingsskjemaet.

Dersom du er student, men din arbeidsplass skal betale, vil du ikke få rabatt.