Relasjonskompetanse, kommunikasjon og nye verktøy i arbeidet med pasienter og brukere
Konferansen er under planlegging, men du kan markere datoene allerede nå, og vi er i dialog med foredragsholdere som legges inn i programmet fortløpende.
Dersom du ønsker å bli tipset når konferansen er klar, kan du melde deg på vårt nyhetsbrev her: Nyhetsbrev, eller like vår facebookside eller instagramside.
Hva skjer når mennesker møtes? Er profesjonalitet en fordel eller et hinder for god behandling?
Hva er relasjonskompetanse og hva slags helsekompetanse trenger fagpersoner i møte med pasienter, klienter og brukere? Hva skal til for å skape de gode menneskemøtene? Hva slags kunnskap og kompetanse du trenger for å bli en bedre fagperson.
Er pasienten vanskelig, eller har han det vanskelig? Det er lett å bli overveldet av frustrasjon og skam hvis vi møter noen som vi opplever som vanskelig. I dette foredraget har vi samlet 3 kunnskapsrike fagfolk som diskuterer tematikken.
Fagpersonell må ofte bruke egne følelser for å skape en stemning som gir fornøyde brukere, klienter og pasienter. Denne type arbeid stiller krav om smil, høflighet, engasjement og empati, uavhengig av den ansattes dagsform og humør. I dette foredraget får du tips om hvordan du takler egne følelser i ditt arbeid i møte med mennesker.
Har du noen gang tenkt over hvor mye makt og myndighet du har som fagperson? Visste du også at fagpersoner ubevisst utvikler en felles forståelse og atferd seg imellom? Og at de danner en felles allianse noen ganger mot brukere, klienter og pasienter? I dette foredraget vil du få innføring i forskning som garantert vil endre måten du møter pasienter på.
Som fagpersonell ønsker vi å lykkes med våre tiltak i møte med pasienter. Hva gjør du så hvis du mislykkes, og du føler det er din feil? Vil deler sin erfaring innen temaet med et humoristisk, men faglig skråblikk.
Motiverende intervju er en anbefalt samtalemetode av helsedirektoratet. Vil du vite hvordan fagpersoner kan kommunisere med pasientene på en bra måte som fremmer samarbeid? Her får du tips til hvordan du går frem
Undersøkelser viser at helsearbeidere og pasienter med innvandrerbakgrunn strever når de møter hverandre. Disse møtene blir ofte kalt kulturkollisjoner. Lær hvordan du kan forebygge slike kollisjoner ved å heve kompetansen hos helsearbeidere, både når det gjelder innvandreres og vår egen kultur.
OUS har selv utviklet et program som skal bidra til bedre kommunikasjon mellom pasienter og kolleger. Her presenterer de sitt verktøy og sine erfaringer.
Flere organisasjoner har implementert en modell for den profesjonelle samtalen. Her presenterer vi 4 verktøy som gjør hverdagen din lettere i den profesjonelle samtalen.
Kriser og forsvarsmekanismer hos pasienter, brukere å pårørende. Lær samtaleverktøyene for hvordan du kan møte dette uten at det blir en konflikt.
Å opptre profesjonelt i møte med folk i sorg og krise, er vanskeligere enn man tror. Hva trenger de og hva kan vi gjøre som helsepersonell?
- Lunsj, pausemat og fri drikke er alltid inkludert i prisen. Ved overnatting får man i tillegg frokost og tre-retters konferansemiddag med to enheter drikke.
- Alle priser er inkl. moms.
Thon Hotel Arena er et moderne konferansehotell med alle muligheter for små og store konferanser, møter og banketter. Hotellet ligger sentralt på Lillestrøm, vegg-i-vegg med Norges Varemesse og i kort gangavstand til togstasjonen. Toget tar bare 12 minutter til Oslo sentrum og til Gardermoen.
Flere av våre konferanser streames og man kan følge konferansen i sin helhet via nett. Man kan også se konferansen i opptak. Noen konferanser er også heldigital, det vil si at konferansen kun er tilgjengelig via streaming.
- Når man deltar som en enkelt digital deltaker vil man kanne få deltakerbevis dersom man ønsker dette. Deltakerbevis får man ikke ved gruppevinsing da vi ikke har noen mulighet til å spore om deltakerne faktisk følger arrangementet.
- Ved gruppevisning mottar man kun én link/nettadresse til arrangementet
Registrering åpner en time før første innlegg på konferansen. Kom gjerne litt tidlig, så slipper vi lang kø.
Hotel-link er vår samarbeidspartner og håndterer alle påmeldingene for oss. Du kan kontakte de på: [email protected] eller 66 78 62 50
De kan hjelpe deg med følgende:
ja, det er mulig med rabatter dersom man er fem eller flere. Ta kontakt med oss.
Fagfokus sine konferanser er åpen for alle.
Ja, det kan være mulig. Ta kontakt med oss.
For faglige spørsmål tar du kontakt med oss. Se skjema på høyre side.
Dere er hjertlig velkommen til å være utstiller på vår konferanse. Fordelene er mange!
I tillegg til å møte mange deltakere, blir bedriften også vist her på nettsiden til konferansen. Fagfokus har mer enn 500.000 sidevisninger i året.
Pris: 3500 kroner pr. dag. I tillegg må hver person på stand ha dagpakker: (begge dager) eller helpensjonspakke: . Maks to personer på stand. Person nr. tre må betale ordinær deltakerpris. Alle priser er eks. mva.
Ja, det kan du. Det vi kan redusere er selve deltakeravgiften, mens utgifter som hotellet skal ha dekket i form av lunsj, opphold, pausemat og liknende ikke kan reduseres. Deltakeravgiften reduseres med 50%. Se påmeldingsskjema for mer informasjon.