Om vår ekspert
Solveig er fagansvarlig for Motiverende Intervju ved Høgskolen i Hedmark, og har undervist i Motiverende Intervju siden 2007. Hun er medlem av det internasjonale MI-nettverket MINT (Motivational Interviewing Network of Trainers), et nettverk for MI-trenere som ivaretar og deler kompetanse mht opplæring og kursvirksomhet. Solveig Høegh-Krohn har fra 2007-2013 hatt ansvar for opplæring av fengselsbetjenter og friomsorgsansatte i Motiverende Intervju ved Kriminalomsorgens Utdanningssenter (KRUS)
Utdannelse: Solveig Høegh-Krohn er utdannet ved universitet i Oslo, der hun tok en master i Peace & Conflicts-studies, i tillegg til at hun er utdannet Gestaltterapeut (MNGF) ved Norsk Gestaltinstitutt.
Gjennom Fagfokus kan Solveig bestilles til oppdrag rundt organisasjoner som bruker Motiverende Intervju.
- Gjennomføring av samtaler med personalet ved bruk av motiverende intervju.
- Samtaler som fører til endring. Hvordan hjelpe andre å gjøre endringer i livet sitt.
- Veiledning for din organisasjon digitalt på timesbasis
- Bestilling av oppdrag til din organisasjon (på stedet) på dagsbasis
- Bestilling av fagdag(er) digitalt eller fysisk
Priser på forespørsel
Generell informasjon om “Lei en ekspert”
Har organisasjonen din behov for mer, eller annen kompetanse? Har dere utfordringer dere trenger å se på med nye øyne? Vil dere gjøre endringer, men unngå å gjøre feil andre har gjort?
På alle arbeidsplasser er det utfordringer som krever tid, ressurser og energi. Utfordringene kan være komplekse, og vanskelig å løse internt. I verste fall opplever man sykemeldinger og oppsigelser som følge av slike problemstillinger. Tradisjonelt har man tidligere sendt hele, eller deler av personalgruppen på kurs for å løse problemene. Dette er ofte kostbart og tidkrevende.
Fagfokus tilbyr nå derfor vår nyhet «Lei en ekspert». Hos oss kan du få tak i eksperter på ulike fagfelt til å hjelpe dere, både digitalt og fysisk. Det kan dreie seg om et webinar, et kurs, men like gjerne veiledning av personalgruppen på timer, dager, eller over en periode. Her er det behovet, og ønsker fra organisasjonen som avgjør omfang, innhold og metode.